Awards


2024 New York Festival 


PLUGLINK : 'PARK O'CLOCK' - OUTDOOR BRONZE

PLUGLINK : 'PARK O'CLOCK' - DIRECT & COLLATERAL Finalist
PLUGLINK : 'PARK O'CLOCK' - SMALL BUDGET/BIG IDEA
Finalist

2024 SPIKES ASIA 


PLUGLINK : 'PARK O'CLOCK' - OUTDOOR BRONZE
PLUGLINK : 'PARK O'CLOCK' - DIRECT BRONZE

2024 ADFEST 


PLUGLINK : 'PARK O'CLOCK' - MEDIA BRONZE

2023 대한민국광고대상 


그로스스텔라 : 대피소이정표 - [OOH부문]금상

그로스스텔라 : 대피소이정표 - [커뮤니케이션디자인 부문]은상

2023 Effie Award Korea  


아름다운재단 : 세상에서 가장 큰 용기 - Grand Effie

11번가 : 세상에서 가장 나이 많은 아이돌 11키티즈 - [지속가능성 부문] Bronze Effie

2023 부산국제광고제


PLUGLINK : 'Park o'Clock' - [Use of Exhibitions & Installations  부문] Crystal

PLUGLINK : 'Park o'Clock' - [Use of Print or Standard Outdoor in a Promotional Campaign  부문] Crystal

PLUGLINK : 'Park o'Clock' - [Use of Outdoor in a Media Campaign  부문] Crystal

PLUGLINK : 'Park o'Clock' - [Use of Ambient media 부문] Crystal

PLUGLINK : 'Park o'Clock' - [Non-Standard Indoor Advertising 부문] Finalist

PLUGLINK : 'Park o'Clock' - [Small Scale Special Solutions 부문] Finalist

11STREET : 'The oldest idol in the world, 11kitties' - [Social Data & Insight 부문] Finalist

11STREET : 'The oldest idol in the world, 11kitties' - [Use of Print or Standard Outdoor in a Promotional Campaign 부문] Finalist

11STREET : 'The oldest idol in the world, 11kitties' - [Distribution/Publication 부문] Finalist

11STREET : 'The oldest idol in the world, 11kitties' - [Music Videos in Creativity 부문] Finalist


2023 소비자가 선택한 좋은 광고상 


아름다운재단 : '세상에서 가장 큰 용기' -  [좋은 광고상] 디지털 부문

2022 Clio Awards  


KB Kookmin Bank : 'KeeB card' - [Design : Sustainability] Product/Service shortlists

2022 New York Festival 


GOMPYO : 'Plogging house' - [Outdoor] Best Use Experiential shortlists Fanalist

GOMPYO : 'Plogging house' - [PURPOSE(Formerly Positive World Impact)] Public Service Environment & Sustainability / 

                                                      Brand - shortlists Fanalist

KB Kookmin Bank : 'KeeB card' - [Package & Product Design - Best Use] Best New Green Product Design shortlists Fanlist

2022 Spikes Asia 


KB Kookmin Bank : 'KeeB card' - Brand Experience & Activation Shortlists
KB Kookmin Bank : 'KeeB card' - 
Direct Shortlists

2022 대한민국광고대상 


대한제분 : '곰표 플로깅 하우스' - [OOH] 대상 

대한제분 : '곰표 플로깅 하우스' - [프로모션부문] 대상 

대한제분 : '곰표 플로깅 하우스' - [공익광고] 금상 

KB 국민카드 : 'KeeB card' - [OOH] 동상 

KB 국민카드 : 'KeeB card' - [커뮤니케이션 디자인] 동상

2022 Effie Award Korea  


문화체육관광부 : 사람 사이 문화두기 - [위기대응 부문] BRONZE

2022 YouTube Ads Leaderboard Top 10  


11번가 : '11키티즈 Take Me' - [유튜브 가장 영향력이 높았던 우수광고 Top 10]

2022 국민이 선택한 좋은 광고상 


KB 국민카드 : 'KeeB card' - [좋은 광고상] 수상

대한제분 : '곰표 플로깅 하우스' - [좋은 광고상] 수상

제29회 올해의 광고상


KB 국민카드 : 'KeeB card' - [온라인/모바일광고 부문] 대상

2022 부산국제광고제


GOMPYO : 'Plogging house' - [BRAND EXPERIENCE & ACTIVATION 부문] Finalist

GOMPYO : 'Plogging house' - [OUT DOOR 부문] Finalist 

GOMPYO : 'Plogging house' - [GREEN 부문] Finalist

GOMPYO : 'Plogging house' - [PEACE & JUSTICE 부문] Finalist 

THE BEAUTIFUL FOUNDATION - [EDUCATION 부문] Finalist 

KB Kookmin Bank : 'KeeB card' - [GREEN 부문] Finalist

2021 앤 어워드 


현대자동차 : 'STAGE X Drive-in concert' - [엔터테인먼트 부문] GRAND PRIX

현대자동차  : '웃음을 운반하는 스마일 스튜디오' - [운송 부문] GRAND PRIX

인천광역시교육청 : '근로계약서 대봉투' - [정부 기관 부문] GRANDPRIX

인천교통공사 : '점자시촉지판' - [사회공헌 부문] GRANDPRIX

현대자동차  : 'STAGE X Drive-in concert' - [운송 부문] WINNER

GS칼텍스 : '위장전술 영어학습지' - [대기업 부문] WINNER

2021 국민이 선택한 좋은 광고상


GS칼텍스 : '위장전술 영어학습지' - [디지털 부문] 수상

인천광역시교육청 : '근로계약서 대봉투' - [디지털 부문] 수상

제28회 올해의 광고상 


인천광역시교육청 : '근로계약서 대봉투' - [정부 및 공익광고 부문] 대상

GS칼텍스 : '위장전술 영어학습지' - [옥외 부문] 금상

2021 부산국제광고제 


Incheon Transit Corporation : 'Poetry in Braile Tactile Plates' - [Communication Design] Bronze

GS CALTEX : 'Camouflage english workbook' - [Green] Crystal

2020 대한민국 광고대상


인천광역시교육청 : '근로계약서 대봉투' [프로모션 부문] 대상

인천광역시교육청 : '근로계약서 대봉투' - [커뮤니케이션 디자인 부문] 대상

인천광역시교육청 : '근로계약서 대봉투' - [공익광고 부문] 금

아름다운재단 : '손글씨 유니폼' - [공익광고 부문] 은

인천광역시교육청 : '근로계약서 대봉투' - [브랜디드 콘텐츠 부문] 동상

인천교통공사 : '점자시(詩) 촉지판' - [옥외광고 부문] 동상


2020 부산국제광고제 


HYUNDAI MOTOR COMPANY : 'STAGE X Drive-in concert' - [Pivot] Crystal


2019 대한민국 광고대상


질병관리본부 : '시크릿콘돔' - [브랜디드 콘텐츠 부문] 대상

질병관리본부 : '시크릿콘돔' - [디자인 부문] 대상

문화체육관광부 : '4DX Effect ' - [정부 및 공익광고 부문] 대상

노랑통닭 : '착한돗자리' - [브랜디드 콘텐츠 부문] 동상

문화체육관광부 : '4DX Effect ' - [동영상 부문] Finalist

문화체육관광부 : '4DX Effect ' - [프로모션 부문 부문] Finalist

노랑통닭 : '착한돗자리' - [옥외광고 부문] Finalist


제27회 올해의 광고상 


노랑통닭 : '착한돗자리' - [옥외 부문] 대상

질병관리본부 : '시크릿콘돔' - [정부광고 부문] 금

2019 대한민국커뮤니케이션대상


문화체육관광부 : '4DX Effect' - 최우수 CSR(사회공헌활동) 대상

2019 부산국제광고제  


Korea Centers for Disease Control and Prevention : 'Secret Condom' - [Diverse Insights] Crystal

Korea Centers for Disease Control and Prevention : 'Secret Condom' - [Design] Communication Design - Stationery Crystal

Korea Centers for Disease Control and Prevention : 'Secret Condom' - [Design] Product & Service - 

                                                                                                                               Pharmaceutical/Toiletries Crystal 

Korea Centers for Disease Control and Prevention : 'Secret Condom' - [Direct] Finallist

Korea Centers for Disease Control and Prevention : 'Secret Condom' - [Direct] Finallist

Korea Centers for Disease Control and Prevention : 'Secret Condom' - [Media] Finallist

제26회 올해의 광고상 


대한적십자사 : '숨겨진 소외계층을 발굴합니다.' - [인쇄 부문] 대상

한국외국인노동자지원센터 : '손가락 잘렸는데 나가래요.' - [옥외 부문] 대상

2018 대한민국광고대상


대한적십자사 : '숨겨진 소외계층을 발굴합니다.' - [인쇄 부문] 금상

한국외국인인력지원센터 : '손가락 잘렸는데 나가래요.' - [옥외부문] 금상

마니교통 : 버스 안전벨트 캠페인 - [옥외부문] Finalist


제25회 올해의광고상


마포구청 : '미니 환경미화원 스티커' - [정부 및 공익광고] 대상

2018 대한민국커뮤니케이션대상


최우수 기획/디자인 회사 - 최우수 기획/디자인 회사상

2017 대한민국광고대상 


마포구청 : '미니 환경미화원 스티커' - [옥외 부문] 대상

마포구청 : '미니 환경미화원 스티커' - [디자인 부문] 은상

실로암시각장애인복지관 : '그림없는 전시회' - [특별상] 심사위원 특별상

실로암시각장애인복지관 : '그림없는 전시회' - [프로모션 부문] Finalist

2017 부산국제광고제


Mapo-gu Office : 'Mini street cleaner Sticker' - [Print] Product & Service Corporate / Institution Finalist

Mapo-gu Office : 'Mini street cleaner Sticker' - [Print] Product & Service Distribution / Publication Finalist

Mapo-gu Office : 'Mini street cleaner Sticker' - [Outdoor] Ambient Small Scale Special Solutions Finalist

2015 아시아태평양스티비어워드 


Korean National Red Cross : 'CPR Stick' - [Communications / PR - Campaign] Events & Observances Gold

Korean National Red Cross : 'CPR Stick' - [Best Event] Bronze

2022

Clio Awards


KB Kookmin Bank : 'KeeB card' - Design : Sustainability [Product/Service] shortlists


2022

Spikes Asia


KB Kookmin Bank : 'KeeB card'

Brand Experience & Activation Shortlists
KB Kookmin Bank : 'KeeB card' Direct Shortlists


2022

올해의 광고상


KB 국민카드 : 'KeeB card'

[온라인/모바일광고 부문] 대상


2022

국민이 선택한 좋은 광고상


KB 국민카드 : 'KeeB card' - [좋은 광고상] 수상

대한제분 : '곰표 플로깅 하우스' - [좋은 광고상] 수상


2021

앤어워드


현대자동차 : 'STAGE X Drive-in concert'

[엔터테인먼트 부문] GRAND PRIX

현대자동차  : '웃음을 운반하는 스마일 스튜디오'

[운송 부문] GRAND PRIX

인천광역시교육청 : '근로계약서 대봉투'

[정부 기관 부문] GRANDPRIX

인천교통공사 : '점자시촉지판'

[사회공헌 부문] GRANDPRIX

현대자동차  : 'STAGE X Drive-in concert'

[운송 부문] WINNER

GS칼텍스 : '위장전술 영어학습지'

[대기업 부문] WINNER


2021

국민이 선택한 좋은 광고상


GS칼텍스 : '위장전술 영어학습지'

[디지털 부문] 수상

인천광역시교육청 : '근로계약서 대봉투'

[디지털 부문] 수상


28th

올해의광고제


인천광역시교육청 : '근로계약서 대봉투'

[정부 및 공익광고 부문] 대상

GS칼텍스 : '위장전술 영어학습지'

[옥외 부문] 금상


2021

부산국제광고제


Incheon Transit Corporation : 

 'Poetry in Braile Tactile Plates'

[Communication Design] Bronze

GS CALTEX : 'Camouflage english workbook'

 [Green] Crystal


2020

대한민국 광고대상


인천광역시교육청 : '근로계약서 대봉투'

[프로모션 부문] 대상


인천광역시교육청 : '근로계약서 대봉투'

- [커뮤니케이션 디자인 부문] 대상


인천광역시교육청 : '근로계약서 대봉투'

- [공익광고 부문] 금


아름다운재단 : '손글씨 유니폼'

- [공익광고 부문] 은


인천광역시교육청 : '근로계약서 대봉투'

- [브랜디드 콘텐츠 부문] 동상


인천교통공사 : '점자시(詩) 촉지판'

- [옥외광고 부문] 동상

 2020

부산국제광고제


HYUNDAI MOTOR COMPANY :

'STAGE X Drive-in concert' - [Pivot] Crystal

2019

대한민국 광고대상


질변관리본부 : '시크릿콘돔'

[브랜디드 콘텐츠부문] 대상


대한적십자사 : '시크릿콘돔'

[디자인 부문] 대상


대한적십자사 : '4DX 시각장애인 체험 캠페인 '

[정부 및 공익광고 부문] 대상

27th

올해의 광고상


노랑통닭 : '착한돗자리' - [옥외 부문] 대상


질병관리본부 : '시크릿콘돔' - [정부광고 부문] 금

 2019

대한민국커뮤니케이션대상


문화체육관광부 : '4DX 시각장애인 체험 캠페인'

최우수 CSR(사회공헌활동) 대상

 2019

부산국제광고제


Korea Centers for Disease Control and Prevention : 'Secret Condom'

- [Diverse Insights] Crystal


Korea Centers for Disease Control and Prevention : 'Secret Condom'

- [Design] Communication Design - Stationery Crystal


Korea Centers for Disease Control and Prevention : 'Secret Condom'

- [Design] Product & Service - Pharmaceutical/Toiletries Crystal


Korea Centers for Disease Control and Prevention : 'Secret Condom' - [Direct] Finallist


Korea Centers for Disease Control and Prevention : 'Secret Condom' - [Direct] Finallist


Korea Centers for Disease Control and Prevention : 'Secret Condom' - [Media] Finallist

 26th

올해의 광고상


대한적십자사 : '숨겨진 소외계층을 발굴합니다.'

[인쇄 부문] 대상


한국외국인노동자지원센터 : '손가락 잘렸는데 나가래요.'

[옥외 부문] 대상

2018

대한민국광고대상


대한적십자사 : '숨겨진 소외계층을 발굴합니다.'

[인쇄 부문] 금상


한국외국인인력지원센터 : '손가락 잘렸는데 나가래요.'

[옥외부문] 금상


마니교통 : 버스 안전벨트 캠페인 

[옥외부문] Finalist

25th

올해의광고상


마포구청 : '미니 환경미화원 스티커'

[정부 및 공익광고] 대상

2018

대한민국커뮤니케이션대상


최우수 기획/디자인 회사 - 최우수 기획/디자인 회사상

2017

대한민국광고대상


마포구청 : '미니 환경미화원 스티커'

[옥외 부문] 대상


마포구청 : '미니 환경미화원 스티커'

[디자인 부문] 은상


실로암시각장애인복지관 : '그림없는 전시회'

[특별상] 심사위원 특별상


실로암시각장애인복지관 : '그림없는 전시회'

[프로모션 부문] Finalist

2017

부산국제광고제


Mapo-gu Office : 'Mini street cleaner Sticker'

- [Print] Product & Service Corporate / Institution Finalist


Mapo-gu Office : 'Mini street cleaner Sticker'

- [Print] Product & Service Distribution / Publication Finalist


Mapo-gu Office : 'Mini street cleaner Sticker'

- [Outdoor] Ambient Small Scale Special Solutions Finalist

2015

아시아태평양스티비어워드


Korean National Red Cross : 'CPR Stick'

- Communications / PR - Campaign : Events & Observances Gold


Korean National Red Cross : 'CPR Stick'

- Best Event Bronze