Awards
2024 New York Festival
PLUGLINK : 'PARK O'CLOCK' - OUTDOOR BRONZE
PLUGLINK : 'PARK O'CLOCK' - DIRECT & COLLATERAL Finalist
PLUGLINK : 'PARK O'CLOCK' - SMALL BUDGET/BIG IDEA Finalist
2024 SPIKES ASIA
PLUGLINK : 'PARK O'CLOCK' - OUTDOOR BRONZE
PLUGLINK : 'PARK O'CLOCK' - DIRECT BRONZE
2024 ADFEST
PLUGLINK : 'PARK O'CLOCK' - MEDIA BRONZE
2023 대한민국광고대상
그로스스텔라 : 대피소이정표 - [OOH부문]금상
그로스스텔라 : 대피소이정표 - [커뮤니케이션디자인 부문]은상
2023 Effie Award Korea
아름다운재단 : 세상에서 가장 큰 용기 - Grand Effie
11번가 : 세상에서 가장 나이 많은 아이돌 11키티즈 - [지속가능성 부문] Bronze Effie
2023 부산국제광고제
PLUGLINK : 'Park o'Clock' - [Use of Exhibitions & Installations 부문] Crystal
PLUGLINK : 'Park o'Clock' - [Use of Print or Standard Outdoor in a Promotional Campaign 부문] Crystal
PLUGLINK : 'Park o'Clock' - [Use of Outdoor in a Media Campaign 부문] Crystal
PLUGLINK : 'Park o'Clock' - [Use of Ambient media 부문] Crystal
PLUGLINK : 'Park o'Clock' - [Non-Standard Indoor Advertising 부문] Finalist
PLUGLINK : 'Park o'Clock' - [Small Scale Special Solutions 부문] Finalist
11STREET : 'The oldest idol in the world, 11kitties' - [Social Data & Insight 부문] Finalist
11STREET : 'The oldest idol in the world, 11kitties' - [Use of Print or Standard Outdoor in a Promotional Campaign 부문] Finalist
11STREET : 'The oldest idol in the world, 11kitties' - [Distribution/Publication 부문] Finalist
11STREET : 'The oldest idol in the world, 11kitties' - [Music Videos in Creativity 부문] Finalist
2023 소비자가 선택한 좋은 광고상
아름다운재단 : '세상에서 가장 큰 용기' - [좋은 광고상] 디지털 부문
2022 Clio Awards
KB Kookmin Bank : 'KeeB card' - [Design : Sustainability] Product/Service shortlists
2022 New York Festival
GOMPYO : 'Plogging house' - [Outdoor] Best Use Experiential shortlists Fanalist
GOMPYO : 'Plogging house' - [PURPOSE(Formerly Positive World Impact)] Public Service Environment & Sustainability /
Brand - shortlists Fanalist
KB Kookmin Bank : 'KeeB card' - [Package & Product Design - Best Use] Best New Green Product Design shortlists Fanlist
2022 Spikes Asia
KB Kookmin Bank : 'KeeB card' - Brand Experience & Activation Shortlists
KB Kookmin Bank : 'KeeB card' - Direct Shortlists
2022 대한민국광고대상
대한제분 : '곰표 플로깅 하우스' - [OOH] 대상
대한제분 : '곰표 플로깅 하우스' - [프로모션부문] 대상
대한제분 : '곰표 플로깅 하우스' - [공익광고] 금상
KB 국민카드 : 'KeeB card' - [OOH] 동상
KB 국민카드 : 'KeeB card' - [커뮤니케이션 디자인] 동상
2022 Effie Award Korea
문화체육관광부 : 사람 사이 문화두기 - [위기대응 부문] BRONZE
2022 YouTube Ads Leaderboard Top 10
11번가 : '11키티즈 Take Me' - [유튜브 가장 영향력이 높았던 우수광고 Top 10]
2022 국민이 선택한 좋은 광고상
KB 국민카드 : 'KeeB card' - [좋은 광고상] 수상
대한제분 : '곰표 플로깅 하우스' - [좋은 광고상] 수상
제29회 올해의 광고상
KB 국민카드 : 'KeeB card' - [온라인/모바일광고 부문] 대상
2022 부산국제광고제
GOMPYO : 'Plogging house' - [BRAND EXPERIENCE & ACTIVATION 부문] Finalist
GOMPYO : 'Plogging house' - [OUT DOOR 부문] Finalist
GOMPYO : 'Plogging house' - [GREEN 부문] Finalist
GOMPYO : 'Plogging house' - [PEACE & JUSTICE 부문] Finalist
THE BEAUTIFUL FOUNDATION - [EDUCATION 부문] Finalist
KB Kookmin Bank : 'KeeB card' - [GREEN 부문] Finalist
2021 앤 어워드
현대자동차 : 'STAGE X Drive-in concert' - [엔터테인먼트 부문] GRAND PRIX
현대자동차 : '웃음을 운반하는 스마일 스튜디오' - [운송 부문] GRAND PRIX
인천광역시교육청 : '근로계약서 대봉투' - [정부 기관 부문] GRANDPRIX
인천교통공사 : '점자시촉지판' - [사회공헌 부문] GRANDPRIX
현대자동차 : 'STAGE X Drive-in concert' - [운송 부문] WINNER
GS칼텍스 : '위장전술 영어학습지' - [대기업 부문] WINNER
2021 국민이 선택한 좋은 광고상
GS칼텍스 : '위장전술 영어학습지' - [디지털 부문] 수상
인천광역시교육청 : '근로계약서 대봉투' - [디지털 부문] 수상
제28회 올해의 광고상
인천광역시교육청 : '근로계약서 대봉투' - [정부 및 공익광고 부문] 대상
GS칼텍스 : '위장전술 영어학습지' - [옥외 부문] 금상
2021 부산국제광고제
Incheon Transit Corporation : 'Poetry in Braile Tactile Plates' - [Communication Design] Bronze
GS CALTEX : 'Camouflage english workbook' - [Green] Crystal
2020 대한민국 광고대상
인천광역시교육청 : '근로계약서 대봉투' [프로모션 부문] 대상
인천광역시교육청 : '근로계약서 대봉투' - [커뮤니케이션 디자인 부문] 대상
인천광역시교육청 : '근로계약서 대봉투' - [공익광고 부문] 금상
아름다운재단 : '손글씨 유니폼' - [공익광고 부문] 은상
인천광역시교육청 : '근로계약서 대봉투' - [브랜디드 콘텐츠 부문] 동상
인천교통공사 : '점자시(詩) 촉지판' - [옥외광고 부문] 동상
2020 부산국제광고제
HYUNDAI MOTOR COMPANY : 'STAGE X Drive-in concert' - [Pivot] Crystal
2019 대한민국 광고대상
질병관리본부 : '시크릿콘돔' - [브랜디드 콘텐츠 부문] 대상
질병관리본부 : '시크릿콘돔' - [디자인 부문] 대상
문화체육관광부 : '4DX Effect ' - [정부 및 공익광고 부문] 대상
노랑통닭 : '착한돗자리' - [브랜디드 콘텐츠 부문] 동상
문화체육관광부 : '4DX Effect ' - [동영상 부문] Finalist
문화체육관광부 : '4DX Effect ' - [프로모션 부문 부문] Finalist
노랑통닭 : '착한돗자리' - [옥외광고 부문] Finalist
제27회 올해의 광고상
노랑통닭 : '착한돗자리' - [옥외 부문] 대상
질병관리본부 : '시크릿콘돔' - [정부광고 부문] 금상
2019 대한민국커뮤니케이션대상
문화체육관광부 : '4DX Effect' - 최우수 CSR(사회공헌활동) 대상
2019 부산국제광고제
Korea Centers for Disease Control and Prevention : 'Secret Condom' - [Diverse Insights] Crystal
Korea Centers for Disease Control and Prevention : 'Secret Condom' - [Design] Communication Design - Stationery Crystal
Korea Centers for Disease Control and Prevention : 'Secret Condom' - [Design] Product & Service -
Pharmaceutical/Toiletries Crystal
Korea Centers for Disease Control and Prevention : 'Secret Condom' - [Direct] Finallist
Korea Centers for Disease Control and Prevention : 'Secret Condom' - [Direct] Finallist
Korea Centers for Disease Control and Prevention : 'Secret Condom' - [Media] Finallist
제26회 올해의 광고상
대한적십자사 : '숨겨진 소외계층을 발굴합니다.' - [인쇄 부문] 대상
한국외국인노동자지원센터 : '손가락 잘렸는데 나가래요.' - [옥외 부문] 대상
2018 대한민국광고대상
대한적십자사 : '숨겨진 소외계층을 발굴합니다.' - [인쇄 부문] 금상
한국외국인인력지원센터 : '손가락 잘렸는데 나가래요.' - [옥외부문] 금상
마니교통 : 버스 안전벨트 캠페인 - [옥외부문] Finalist
제25회 올해의광고상
마포구청 : '미니 환경미화원 스티커' - [정부 및 공익광고] 대상
2018 대한민국커뮤니케이션대상
최우수 기획/디자인 회사 - 최우수 기획/디자인 회사상
2017 대한민국광고대상
마포구청 : '미니 환경미화원 스티커' - [옥외 부문] 대상
마포구청 : '미니 환경미화원 스티커' - [디자인 부문] 은상
실로암시각장애인복지관 : '그림없는 전시회' - [특별상] 심사위원 특별상
실로암시각장애인복지관 : '그림없는 전시회' - [프로모션 부문] Finalist
2017 부산국제광고제
Mapo-gu Office : 'Mini street cleaner Sticker' - [Print] Product & Service Corporate / Institution Finalist
Mapo-gu Office : 'Mini street cleaner Sticker' - [Print] Product & Service Distribution / Publication Finalist
Mapo-gu Office : 'Mini street cleaner Sticker' - [Outdoor] Ambient Small Scale Special Solutions Finalist
2015 아시아태평양스티비어워드
Korean National Red Cross : 'CPR Stick' - [Communications / PR - Campaign] Events & Observances Gold
Korean National Red Cross : 'CPR Stick' - [Best Event] Bronze